Article
Kontinuerlig feedback för att förbättra AI-resultat
Att använda AI-verktyg gör det möjligt för många kunder att hantera miljontals ord snabbt och effektivt. Men vid stora volymer är AI benägen att göra fel, misstag och ibland rent av vara lat. Därför är vår föröversättningsprocess och vårt kontinuerliga feedbackflöde så viktiga: för att upptäcka och rätta till där AI:n gör misstag.
Detta är vår kvalitetsgranskningsprocess, som bygger på liknande principer som förstärkt inlärning med mänsklig feedback, men där vi optimerar resultaten istället för att träna om modeller.
En metod som kontinuerligt förbättrar innehållet på en webbplats.
De data du ser här visar de senaste 6 månadernas förbättringar för en av våra kunder.
Genom att använda en kombination av AI-inställningar, mänskliga lingvister och SEO-expertis kan vi förbättra innehållet för detta varumärke på flera olika sätt.
Vi analyserar olika poängsättningar för texten, baserat både på läsbarhet, vilket har visat sig vara viktigt för både SEO och konverteringsoptimering, men också följsamhet till grammatik, vilket är viktigt för besökarens upplevelse.
Vi tittar även på Tone of Voice, vilket är viktigt för varumärken som vill ha samma budskap i flera länder och på olika marknader.
Poängen ges på en skala från 0 till 7, där 7 är det högsta möjliga.
Med varje granskning förbättras systemet, vilket gör att det kan prestera bättre. Med vårt API är det också möjligt att gå igenom tidigare översatt innehåll, förbättra det och publicera det igen. Helt automatiskt.
Som man enkelt kan se leder kvalitetsgranskningarna till en allmän förbättring över hela linjen, där vissa språk har förbättrats med över 100 % sedan AI-flödet först sattes upp.
Det är därför vi tror att AI, i kombination med mänsklig insikt och expertis, skapar ett kraftfullt och effektivt partnerskap. Att använda AI direkt utan anpassning gör detta mycket svårare, eftersom det är återkopplingen som förbättrar systemet och upplägget.
Vill du veta mer? Kontakta oss.